کودکان خیابانی در پایتخت آرژانتین به کمک بازی های رایانه ای مهارت های تازه می آموزند. بنابر این گزارش مطالعات دو ساله موسسه Media بر روی کودکان خیابانی در بوئنوس آیرس نشان می دهد، انجام بازی های رایانه ای توسط این کودکان سبب پیشرفت مهارت هایی نظیر خواندن و نوشتن در آنان شده است. بازی های رایانه ای همچنین سبب تقویت اراده این کودکان در یافتن شیوه های جدید برای غلبه بر موانع و رسیدن به هدف مورد نظر شده و مهارت های اجتماعی آنان برای برقراری روابط اجتماعی را نیز بهبود می بخشد. بنابر این گزارش این مطالعات همچنین نشان می دهد این بازی ها می توانند تاثیر بسزایی در بازگشت کودکان خیابانی به زندگی عادی و بطن جامعه داشته باشند. بررسی ها نشان می دهند ۸ کودک از هر ۱۰ کودک خیابانی در پایتخت آرژانتین مشتری دائمی بازی های رایانه بوده و برای انجام این بازی ها به طور مداوم به کافی نت های موجود در این شهر مراجعه می کنند. کارشناسان معتقدند این کودکان با مراجعه به کافی نت ها شکاف دیجیتالی موجود در جامعه آرژانتین را بدون اینکه خود بدانند از میان می برند. گفتنی است بعضی از کودکان خیابانی که به کافی نت های بوئنوس آیرس مراجعه می کنند، دارای نشانی ای میل نیز بوده و از این طریق با دیگر همسالان خود در آرژانتین و سایر نقاط جهان ارتباط برقرار می کنند. شایان ذکر است روند روی آوردن کودکان خیابانی به بازی های اینترنتی در سایر کشور های جهان نیز مشاهده شده است.
پس از اینکه EAبازی فبفا 2007 را به عنوان پر هزینه ترین بازی خود تا به حال این شرکت اعلام کرد توجه گیمر ها را بیش از پیش به این بازی معطوف شد .طراحی موتور این بازی بیش از 22 ماه به طول کشید
موتور گرافیکی بازی، FIFA07 را نسبت به آنچه که سال قبل و در نسخه پیشین بازی دیدیم، کاملا دگرگون کرده است. حرکات انفرادی و تیمی بازیکنان و حرکت توپ تفاوت چشمگیری با نسخههای قبلی دارد و بازیکنان نقش کلیدیتری را در این نسخه از FIFA ایفا میکنند. میتوانید به سرعت با بازیکنان تیم خود تغییر مسیر بدهید و کنترل و تسلط بهتری داشته باشید. انیمیشن بازی یک قدم به واقعیت نزدیکتر شده است. مثلا وقتی که میخواهید با یک بازیکن بچرخید، بازیکن ابتدا پای دیگرش را با حرکتی کاملا طبیعی تکان میدهد و سپس پای تکیهگاهش را حرکت میدهد. دقیقا همان طور که در حرکت واقعی دیدهایم. بدن و شکل و شمایل بازیکنان هم طبیعیتر و انعطافپذیرتر از گذشته است.
.طراحی برخورد و واکنش بازیکنان در جریان بازی با یکدیگر شگفتانگیز است. مثلا هنگام دفاع در برابر یک مهاجم حتما نباید دستتان را روی دکمه تکل فشار دهید تا توپ را به زور بگیرید، بلکه با قرار دادن بدن مدافع خود در برابر مهاجم حریف میتوانید به خوبی راه عبور توپ را سد کنید.
توپ احساس متفاوتی به ما میدهد. فیزیک توپ FIFA 07 به گونهای طراحی شده که واکنش واقعیتری را در برخورد با بدن بازیکنان و یا تیر دروازه نشان میدهد. بنابراین نتیجه شوتها و تکل بیشتر از اینکه پس از مدتی قابل پیشبینی باشد و بتوانید حدس بزنید که الان توپ به کدام جهت حرکت میکند، حالتی اتفاقی و تصادفی خواهد داشت و هیچ شوت و ضربه آزادی از قبل محکوم به گل شدن نیست.
کنترل بازی شما را به دنیای هیجانانگیز فوتبال واقعی میبرد، انگار خودتان در زمین بازی قرار دارید. مثلا برای پریدن و زدن ضربه سر باید به موقع دکمه پرش را بزنید که در نسخههای قبلی با فشار پی در پی کلید پرش، کامپیوتر خود به خود این زمانبندی را برای شما انجام میداد.
تفاوت تواناییهای بازیکنان در واقعیت و حتی ویژگیهای کم نظیر و منحصر به فرد آنها به خوبی در بازی مشاهده میشود. مثلا سه بازیکن که هر سه، قدرت 91 را در سرعت دویدن خود دارند دارای تفاوتهایی هستند که این تفاوتها نحوه دویدن و حالت حرکت واقعی آنهاست که به خوبی در بازی دیده میشود.
وقتی که در حالت Quick play یا Manager mode بازی میکنید، عملکرد بازیکنان تیمتان بر تواناییهای آنها اثر میگذارد. پس از هر بازی، هر یک از بازیکنان به صورت انفرادی در زمینههای مختلف از جمله حمله، دفاع و پاس دادن ارزیابی میشوند. موفقیت هرچه بیشتر در آیتمهای مختلف امتیاز بیشتری را برای بازیکن کسب میکند که باعث ارتقای تدریجی بازیکن میشود.
همچنین فهرست متنوعی از تواناییهای مختلف بازیکنان مثل حمله، دفاع، مهارتهای فردی، قدرت، حرکت، شرکت در بازی تیمی و مانند اینها در بازی گنجانده شده است.
ویژگیهای قابل تنظیم نیز در FIFA07 قرار داده شده که میتوانید آنها را فعال یا غیرفعال کنید. مثلا در یک تورنمنت میتوانید تعیین کنید که مصدومیتهای شدید بازیکنان که موجب خروج آنها از بازی میشود در ادامه بازیها دنبال شود. یعنی بازیکن در بازی بعدی هم مصدوم باشد یا نه. افزایش قدرت پردازش و حافظه کنسولهای نسل جدید بازیهای کامپیوتری به ویژه در XBOX360 قابلیتهای گرافیکی و آماری بازی را به طرز چشمگیری افزایش میدهد. مثلا پیچیدهترین آمارها مانند تعداد تکلها و شوتها و حتی دفعاتی که بازیکن پایش به توپ خورده برای هر بازیکن به طور جداگانه ثبت میشود. حتی میتوانید در FIFA07 ببینید که هر بازیکن چند کیلومتر و حتی چند متر پا به توپ و بدون توپ حرکت کرده است. استفاده کاربردی این آمار زمانی است که با یکی از دوستان خود در یک تیم قرار دارید، در این شرایط آمار او را میتوانید با آمار خود مقایسه کنید و دلایل موفقیت یا شکست تیمتان را به راحتی دریابید.
صدای بازی همواره از نقاط قوت مجموعه FIFA بوده است. صدای تماشاگران و واکنش آنها با هر ضربه و گل در بازی قابل توجه است. همچنین در FIFA07 سرود پیروزی ویژه تیمهای باشگاهی مختلف قرار داده شده است و این همه تنوع در صدای استادیومهای مختلف شما را شگفتزده میکند. مارتین تایلر (Martin Tyler) و اندی گری (Andy Gray) نیز FIFA07 را گزارش میکنند.
بخش بازی چند جانبه online در FIFA07 از چهار نفر در یک بازی (دو نفر در هر تیم) پشتیبانی میکند و همچنین بخش Challenge mode هم مهارتهای خاص مانند ضربه آزاد و بازی گروهی را در 10 مرحله مختلف به شما آموزش میده
راهنمای کنترل صفحه کلید (Keyboard)
حرکات تهاجمی
حرکات کلی (به سمت ها) … کلیدهای نشانه گر (Arrow keys)
شوت … D
پاس … S
پاس بلند … A
پاس به تو (میانی) … W
دویدن … نگه داشتن کلید E
تعدیل و نگه داشتن توپ … نگه داشتن Q
کنترل آهسته … نگه داشتن C
حرکت ساختگی و فریبنده … Z
انتخاب استراتژی … Num-pad
کنترل توپ، روی سر توپ زدن … Shift همراه کلید نشانه گرها
تعدیل … کلید 5 در Num-pad
حرکات تدافعی
حرکات کلی … کلیدهای نشانه گر (Arrow keys)
تکل ریز … D
تغییر و انتخاب بازیکن … S
تکل بلند … A
شارژ و جلو کشیدن دروازه بان … نگه داشتن W
دفاع بدون توپ … نگه داشتن C
دویدن … نگه داشتن E
صدا زدن مدافع دوم … نگه داشتن E
انتخاب استراتژی … نگه داشتن Q همراه Num-pad
مارک بازیکن … نگه داشتن D
شوت (ضربه) زدن
ضربه کوچک زدن … D
ضربه بلند (محکم) … نگه داشتن D
ضربه چیپ (Chip) … نگه داشتن Q و زدن D
شوت ساختگی (فریبدهی) … زدن D سپس Z
ضربه سر (هد) … زدن D هنگامی که توپ روی هواست
ضربه قیچی … D هنگامی که توپ در ارتفاع کم روی هواست
پاس دهی
پاس کوتاه… S
پاس بلند (هوایی)… A
پاس به تو (میانی) … W
پاس به تو بلند … نگه داشتن Q زدن W
پاس بلند از میانه ها (سانتر)… A (هنگامی که از کناره ها حمله می کنید)
پاس ساختگی … S سپس Z
ارسال ساختگی … A سپس Z
حرکت فریبنده دریافت هنگام پاس (جا گذاشتن توپ) … Z قبل از دریافت پاس
پاس با ضربه سر (کوتاه) … S هنگامی توپ روی سر است پاس با ضربه سر (بلند) … A هنگامی توپ روی سر است
پاس با ضربه قیچی (کوتاه) … S هنگامی توپ بین زمین و هواست
پاس با ضربه قیچی (بلند) … A هنگامی توپ بین زمین و هواست
یک-دو … Q را هنگامی که پاس می دهید نگه دارید تا پاسدهنده خود را به جای مناسب برساند
دریبل زنی (هنگام حرکت معمول)
دریبل … Shift همراه کلیدهای نشانه گر (در جهت موافق حرکت)
به عقب برگشتن … Shift همراه کلید نشانه گر در جهت مخالف حرکت
دریبل رو به جلو … Shift همراه کلید نشانه گر در جهت موافق حرکت
چرخش 360 درجه … Shift همراه کلید نشانه گر در جهت موافق حرکت، سپس چرخش 90 درجه به سمت موافق حرکت
دریبل و تغییر مسیر … Shift همراه کلید نشانه گر در جهت موافق حرکت، سپس تغییر مسیر به سمت دلخواه
گول زدن و تغییر مسیر … Shift همراه کلید نشانه گر در جهت موافق حرکت، سپس تغییر مسیر به مسیر مخالف
دریبل زنی (هنگام دویدن)
جلو انداختن توپ … Shift همراه کلیدهای نشانه گر (در جهت موافق حرکت)
تغییر مسیر … Shift همراه کلید نشانه گر در در مسیر دلخواه
دریبل زنی (وضعیت ایستاده)
حرکت به نقطه ای دیگر … Shift همراه کلید نشانه گر در جهت موافق حرکت
حرکات فریبنده … Shift همراه کلید نشانه گر در مسیر دلخواه
شوت زنی فریبنده … Shift همراه کلید نشانه گر در جهت موافق
ضربات ایستگاهی مستقیم
شوت … نگه داشتن D
پاس … نگه داشتن S
ارسال بلند … نگه داشتن A
صدا زدن بازیکنی دیگر جهت پاس دهی کوتاه … C
قدرت بیشتر / شوت کوتاه … کلید پایین نشانه گر
قدرت کمتر / شوت بلند … کلید بالای نشانه گر
کات (چرخش توپ) … Shift بهمراه کلیدهای نشانه گر
هدف گیری … کلیدهای نشانه گر
شوت مستقیم قدرتی … نگه داشتن Q هنگام شوت
ضربات ایستگاهی غیر مستقیم
پاس … نگه داشتن S
ارسال بلند … نگه داشتن A
هدف گیری … کلیدهای نشانه گر
دروازه بان
شارژ (جلو کشیدن) … W
انداختن توپ جلوی پا … W
شوت بلند … A یا D
از نکات بسیار جالب این بازی مبتوان به Snapshotبعد گل یا خطا که در نوع خود منحصر بهفرد است نام برد به عنوان مثال بعد از گل زدن می بینید که تمام افراد به سمت زننده گل می آیند حاشیه صفحه سیاه رنگ می شود و بازیکنان دیگر در صحنه محو می شوند در اصطلاح بازیکنان دیگر Blur می شوند .در این بازی اشتباهات داوری نیز در نظر گرفته شده د اشتباهات بر اساس جایگاه داور نسبت به بازیکنان در زمین انجام می شود که در نوع خود بینظیر است
اولین بازی استراتژیک عربی | |
اولین بازی استراتژیک عربی در مورد 100 سال اول تاریخ اسلام از دید 4 ملیت مختلف : بادیه نشینها، اعراب، ایرانیان، و رومیها که تمام مشخصههای این ملیتها از لیاس و ابزارهای رزمی و بناهای آنها لحاظ گردیده است. بازیکن میتوانند در نقش هر یک از این 4 ملیت بازی کند یا نقش اصلی را به عنوان خالد بن ولید بازی کند که امپراتوریهای روم و ایران را شکست داد و در هیچ نبردی مغلوب نشد. یا میتوان در نقش یک شیخ بادیهنشین بازی کند که باید در قبیلهاش عزت و آبرو کسب کند. وظیفة بازیکن ساخت و حفاظت از مسیرهای تجاری، منابع آب، تربیت نیروهای مسلح، هدایت نبردها و آزاد کردن بردهها است.در این بازی چهار جنگ مطرح صدر اسلام به نمایش گذاشته شده است. جنگ بین قبایل عرب بدوی در عصر جاهلیت و جنگ آنان به سرکردگی هانی مسعود الشیبانی با ایرانیان در جنگ ذی قار که در این بازی در همان روز اول اعراب بر ایرانیان غلبه می کنند.جنگ مسلمانان با ایرانیان ساسانی و جنگ مسلمانان با رومیان بیزانس.
|
دوستان عزیز سلام
طرفداران بازی های جنگی البته استراتژیکی یک بازی توپ دارم . این بازی از کیفیت بالای بر خوردار هستش و طراحی کارکترها واقعا عالی .
با دانلود این بازی شما یکی از بهترین بازی ها را تجربه خواهید کرد .
حجم:360 MB
لینک دانلود در ادامه مطلب...
آتیش بازی
حتماً می دونید برای روشن کردن آتیش به چه چیز هایی نیاز داریم .
1- ماده سوختنی 2- گرما یا حرارت 3- اکسیژن
و ما هر روز چطوری آتیش روشن می کنیم؟
بله می دونم به سادگی...
حالا می خوام از یک سری آدم های بسیار دوست داشتنی حرف بزنم که باهاشون تو سفر آشنا شدم
اینجا آفریقاست ، کشور کنیا ، شهر ماسایمارا ، قبیله ماسایی ها
ا
این ها هم دوستان من هستند که برای روشن کردن آتیش هر روز چندین بار این کار را انجام می دهند.
بله می دونم کار بسیار سختیه
ولی وقتی ازشون پرسیدم چرا این کار رو انجام میدید و به راحتی از کبریت استفاده نمی کنید ؟
می دونید چه جوابی دادند؟
خودم میگم
گفتن: این آداب و رسوم ماست.............
تو زندگیمون دقت کنیم ببینیم کجا ها هست که ما هم، اسیر این نوع آداب و رسوم شدیم ...