سلام.
میخواستم اطلاعاتی درمورد این بازی به شما بدم.
تاریخ شروع ساخت این بازی از اردیبهشت 86 شروع شد.ما حدود ? ما روی این بازی کار کردیم.
که داستانش از دوستم خوبم بود.
این بازی با استفاده از گیم استودیو برای موتور بازی و استفاده از تری دی مکس و نرم افزارهای
الحاقیش برای مدلها استفاده شده.
در مورد موزیکش هم باید بگم دوست خوبم با بیشتر از 100ساعت کار آهنگ بازی رو ساخت و
افکتهای صوتی این بازی از بین ??? افکت با دقت زیاد انتخاب شده.
مدلهای این بازی با وسو اس زیاد ساخته شد و از بین چند کاراکتری که برای کرم طرحی شده بود این شخصیت انتخاب شد.
محیط این بازی شامل ?? مدل ونزدیک ??? تصویر ریزو درشت هست
با تشکر حسین دیج .سهشنبه 3/7/1386
--------------------------------------------------------------------------------------
سلام ادامه اطاعات فنی این بازی :
اساس کار برنامه نویسی این بازی بر اساس انتخاب اعداد بصورت تصادفی از یک تا نه است که هر کدام مربوط به یک سوراخ کرم بوده.
از اونجای که نرم افزار استفاده شده برای ایجاد اعداد تصادفی مشکلاتی مانند تکرار اعداد انتخابی داشت مجبور بودم یکبار اعداد رو
پیش بینی و از تکرار این اعداد جلو گیری کنم که برای این کار زمان شروع بازی حدود ده هزار عدد رو پیش بینی و از تکرار جلو گیری شده
تازه با این همه بازهم تعداد معدودی اعداد تکرار میشه.
درمورد سوراخ ها باید بگم دوست گرافیستم کار من سخت کر چون من نه سوراخی که ساخته بودم منظم بود اما بعد از طراحی صخرهای که دوستم کرد
من مجبور شدم تمام مختصات های از پیش تعریف شده رو عوض کنم که این کار حدود 1 روز کار برد.
نکته مهمی که باید بگم تنها مدل های متحرکی که طراح شده بود مدل کرم و قلب بود که کرم سرش رو تکون میداد و قلب هم حالتی شبیه تپیدن داشت
بقییه چیزها تماما با کد نویسی متحرک شده بودند.
برای موسیفی این بازی که دوستم زحمتش رو کشید ما چهار آهنگ آماده کرده بودیم اما به علت بالا رفتن حجم فقط دوتا از اونا رو
اضافه کردیم البته دقیقیه نود ما فهمیدیم که موزیک های ما تو بازی منو پخش میشه که واقعا منو کلافه کرد ولی برای تغییر سیستم وقت نبود اگه آهنگا
رو استریو بشنوین واقعا لذت میبربن.
برای افکت های صوتی ما سی افکت رو از بین کلی افکت انتخاب کردیم که هم برای محیط بازی هم برای منو ها، البته من به پیشنهاد دوستم سه افکت
برای برخورد چکش به سر کرم انتجاب کردیم که به صورت تصادفی پخش میشدن. البته این نکته رو هم بگم که ایجاد فید موزیکها یه مقادر برای
ورود به بازی و ورود به منو یه مقدار من اذیت کرد ولی چیز با حالی از آب در آومد .
اگه به قسمت ذخیره و باز خوانی برین میبین غیر فعال چون ما بعد از اتمام بازی و ساخت این قسمت دیدم که واقعا این بازی اون قدر هم سخت نیست ،
با این حال قسمت ذخیره و باز خوانی سریع که با اف سه و اف شش بود هنوز فعال که هر بار برای ذخیره و بازخوانی یک زمان از اون میشه استفاده کرد.
نسخه اصل ای بازی حدود پنجاه مگ میشد که برای نسحه اینترنت اون رو تا ده مگ پایین آوردیم البته نسخه اصلیش رو حوصلم نگرف تموم کنم
چون بعد از تزدیک شش ماه و حدود هزار بار ران کردن بازی به محیطتش حساسیت پیدا کرده بودم .
برای این بازی جزئیات بیشتری طراحی شده بود که بعلت شرکت در مسابقه فرصت اضافه کردن اونا نشد ایشالا تو نسخه پعدی.
فعلا تا همین جا کافی بعدا کاملتر می کنم .با تشکر حسین دیج 23/8/86 – 18:38
نمایی از زمان ساخت دوبی دوب
وبلاگ شخصی برنامه نویس این بازی hoseindig.parsiblog.com
وبلاگ شخصی گرا فیست این بازی (درحال ساخت)
تمام کار این بازی توسط این دو نفر ایرانی انجام شده !!