دعای مطالعه
اللهُّمَ اَخرُجنی مِنَ ظُلَماتِ الوَهم
بار خدایا مرا از تاریکیهای وهم وخیال خارج کن
وَاکرِمنی بنُورِ الفهم
و به من نور فهم و آگاهی عنایت فرما
اللهُّم اَفتِح عَلَینا اَبوابَ رَحمَتِک
خداوندا درهای رحمتت را به روی ما بگشا
وَانشُر عَلَینا خَزائِنَ عُلوُمِک
و گنجینه های علومت را بر ما بگستران
بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ الرّاحِمینَ
به حق بخشندگی ات ای مهربانترین مهربانان
شبکه علمی کشور
طرح اولیه شبکه گسترده و اختصاصی دانشگاهها سال 1373 در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران پایه ریزی گردید ، در سال 1377 مراحل اجرایی آن آغاز شد و نهایتا در آذر ماه 1379 یکی از گسترده ترین شبکه های WAN کشور با زیر ساخت مستقل مخابراتی و اتصال بیش از100 مرکز آموزشی و دانشگاهی با حضور معاون اول رئیس جمهور وقت افتتاح گردید.
از آن زمان تا کنون دفتر فناوری اطلاعات فعالیتهای مختلفی را در راستای ایجاد ، توسعه ، ساماندهی و بهره برداری از شبکه علمی کشور به انجام رسانده که محور اصلی آنها عبارت است از :
هدف
ایجاد شبکه ارتباطی و اطلاع رسانی اختصاصی بین دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی به منظور توسعه فناوری اطلاعات به عنوان یکی از ابزارهای ضروری سرعت بخشیدن و نظاممند کردن جریان اطلاعات علمی و عامل موثر بر توسعه همه جانبه دانش و فناوری
سایتهای برتر
آدرس 11000 سایت ایرانی در 1000 دسته بندی
آموزش و تحقیقات (1347)
آموزش و پرورش ، دانشگاهها ، مقالات و ... ادبیات و هنر (879)
اشعار ،عکاسی ، فیلم و... اسلام و ادیان (658)
اسلام ، قزآن و حدیث ، سایر ادیان و ...
اقتصاد و تجارت (1053)
صادرات و وارادات ، تجارت الکترونیک ، بانکها و ... اخبار و رسانه ها (1057)
سایتهای خبری ، روزنامه ها ، خبرگزاریها و ... اینترنت و کامپیوتر و موبایل (3031)
اینترنت ، سخت افزار ، نرم افزارهای عبور از فیلتر و ...
بهداشت و پزشکی (652)
پزشکان ، بهداشت ، تغذیه و رژیم درمانی و ... تفریح و سرگرمی (988)
موزیک و موسیقی ، بازیهای رایانه ای ، دوست یابی و ... جامعه و فرهنگ (790)
میراث فرهنگی ، مطالعات فرهنگی ، انقلاب اسلامی ایران و ...
حمل و نقل و گردشگری (436)
حمل و نقل ، آثار باستانی ، ، مهاجرت و ... خانه و خانواده (112)
لوازم خانگی ، آشپزی ، ازدواج و ... سازمانها و نهادها (909)
مقام معظم رهبری ، قوه مجریه ،وزارتخانه ها و ...
سایتهای مفید خارجی (840)
موتورهی جستجو ،فهرستهای سایتها ، سایتهای پورتال و ... صنایع و شرکتها (2441)
خودروسازی ، صنایع غذایی ،شرکتهای تعاونی و ... علوم وفنون (514)
علوم فنی و مهندسی ، علوم طبیعی و پزشکی ، علوم انسانی و ...
کودکان و نوجوانان (157)
کودکان ، نوجوانان ، ورزش و سرگرمی و ... گروههای اینترنتی ایرانی و وب لاگها (5345)
گروههای یاهو ، وبلاگهای پرشین بلاگ ،بلاگ اسکای و... منابع و مراجع (237)
کتابها ، لغت نامه ها ، مترجم های برخط و آن لاین و ...
ورزش (401)
عنوان پایان نامه : |
کارشکنى هاى یهود در عصر پیامبر(صلى الله علیه وآله) | |
پژوهشگر : |
على جدید بناب | |
مقطع تحصیلی : |
||
دانشگاه : |
مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) | |
سال دفاع : |
1379 | |
استاد راهنما : |
حجّت الاسلام و المسلمین دکتر مؤدّب، سیدرضا | |
تعداد صفحات : |
232 | |
زبان : |
فارسی | |
کلید واژه : |
||
| ||
چکیده : |
||
در این تحقیق، کوشیده شده است، کارشکنى هاى یهود در عصر پیامبر(صلى الله علیه وآله) بر اساس مستندان تفسیرى، قرآنى و گزارش هاى موثّق تاریخى بررسى شود; بنابراین در ارائه مطالب، از تفاسیر شیعه و سنّى استفاده شده است. پرسش اصلى این است که ابعاد کارشکنى هاى یهود در عصر پیامبر(صلى الله علیه وآله)چیست، و به تبع آن، چرا یهود در قرآن، سرزنش شده است؟ علّت کارشکنى هاى یهود و پیروى نکردن از پیامبر(صلى الله علیه وآله)چیست؟ رفتار پیامبر(صلى الله علیه وآله) با یهود چگونه بود؟بر این اساس، قلمروها، علل، پیامدهاى کارشکنى یهود و روش مواجهه پیامبر(صلى الله علیه وآله) با یهود بررسى، و قلمروها به شاخه سیاسى ـ نظامى، فرهنگى، اعتقادى و اقتصادى تقسیم، و مورد تحقیق قرار گرفته; سپس علّت ها و پیامدهاى ناشى از آن تحلیل و بررسى شده است. با تأمّل در تفسیر آیات و تتبّع در منابع تاریخى، روشن مى شود که یهود، داراى برخى رذایل نفسانى بودند که منحصر به فرد است; به ویژه علاقه شدید آن ها به مسائل مادّى و تعصّب خاص نژادى که سبب تمییز از سایر انسان ها مى شود. آنان براى رسیدن به مادیات و برترى نژادى، حاضرند بسیارى از ارزش هاى دینى خود را زیر پا بگذارند. اعتقاد به معاد در آن ها بسیار کمرنگ است یا اصلا وجود ندارد. از طرف دیگر، روحیه عناد و لجبازى در آن ها ریشه دوانده است; از این روى چون با وجود پیامبر(صلى الله علیه وآله) منافع دنیایى خود را در معرض خطر مى دیدند، با وى به مخالفت برخاستند.به نظر مى رسد با بررسى هاى به عمل آمده، از آن جا که رسول خدا(صلى الله علیه وآله)، پیامبر رحمت بوده است، به شیوه هاى مسالمت آمیز، آنان را به اسلام دعوت کرد; ولى به دلیل عناد و لجاجت شدید، کلام حق در آن ها کارساز نشد; به این جهت، خداوند متعالى، تنفّر و انزجار خویش را از قوم یهود براى پیامبرش اظهار داشت و فرمان جنگ را صادر کرد.رفتار شدید پیامبر(صلى الله علیه وآله) با یهود، امرى معقول است; زیرا چنین رفتارى بر اساس پیمان نامه اى بود که بین دو طرف منعقد شده بود و در صورت تعرّض و توطئه، پیامبر(صلى الله علیه وآله)مى توانست مردان آن ها را اعدام، و زنان و بچه هاى آنان را به اسارت بگیرد یا به مناطق دیگر تبعید کند. payambarazam.com/payannameh/Detail.asp?code=117 - 16k |
| ||||
|
فرهنگ عاشورایی و توطئه دشمنان
حجت الاسلام و المسلمین علی جدید بناب
(عضو هیئت علمی و مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان)
بهمن ماه سال ????
اگر بررسی کارشناسی و دقیق در زمینه فرهنگ عاشورا و نگرانی دشمنان اسلام از نهضت حسینی مورد توجه قرار گیرد و اینکه بسیاری از نقشه ها و توطئه های آنان از طریق این نهضت و توجه به ارزشها و ضد ارزشها در آن نقش برآب می شود، به یقین اهمیت و جایگاه فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری، حضرت آیه ا... العظمی خامنه ای (ره) دو چندان مشخص می شود، چرا که در فرمایشات حضرت ایشان کاملاً به مقتضیات و زمان شناسی عنایت ویژه ای شده است و براساس آن، ضمن بیان اهمیت والای نهضت عاشورا و عزاداری ها برای زنده نگه داشتن این نهضت آسیب ها و آفت ها را به صورت دقیق بررسی و بیان فرموده اند و تحلیل های بسیار روشن و عالمانه ای را ارائه فرموده اند که به یقین توجه به این بیانات تحلیل گرانه، بسیاری از حقایق را برای ما روشن می سازد و از اجرای ناخودآگاهانه نقشه های دشمن باز می دارد. از ویژگیهای بارز فرمایشات مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) به نکات ذیل می توان اشاره کرد: 1- زمان شناسی: مقام معظم رهبری در سخنان خویش به مقتضیات زمان کاملاً توجه داشته و دارند و این نکته مهم باعث توجه مضاعف به مسائل محوری در نهضت حسینی و عزاداری ها در آن شده است و با توجه به فلسفه وجودی عزاداری، آنچه که اصل این موضوع را مورد خدشه قرار می دهد شناسایی و به علاقمندان به این نهضت ارائه شده است که مبادا در دامن حیله های دشمن گرفتار شوند و به جای پرداختن به اصول، در فروعات توقف نمایند و ضد ارزشها جای ارزشها را بگیرد. 2- دشمن شناسی: مقام معظم رهبری براساس الهام گرفتن از آیات الهی و سیره معصومین علیهم السلام و ملاک های موجود، دوست را از دشمن تشخیص داده و براساس آن، عزاداری ها را آسیب شناسی نموده و آفت ها را بیان می فرماید، اگر در موقعیتی با جسارت و شجاعت تمام مسئله قمه زنی و حرمت آن را بیان می فرماید، به دلیل سوء استفاده دشمن از این مسئله بر علیه اسلام به ویژه شیعه در رسانه ها، مطبوعات و سایت های اینترنتی بوده است و همچنین راهنمایی های ایشان در عرصه های مختلف کاملاً گویای این است که در دشمن شناسی تبحر خاصی دارند و این میسر نشده است مگر با چنگ زدن به قرآن و عترت علیهم السلام. 3- تأکید بر ارائه مطالب مستند: مقام معظم رهبری در گریه کردن، گریاندن و عزاداری بر اباعبدا... الحسین (ع) نیز تأکید مضاعف بر استفاده از منابع مستند و معتبر روایی و تاریخی دارند و خود نیز در عمل ثابت کرده اند که نمونه بارز آن خواندن مصائب اهل بیت (ع) و حوادث عاشورا از روی مقتل های معتبر و منقلب کردن مخاطبین و نمازگزاران نماز جمعه و سایر افراد، می باشد بنابراین توجه به این نکته مهم باعث پرهیز از تحریفات، انحرافات، بدعت ها و خرافات در نهضت عاشورا خواهد شد و عزاداری ها را خدشه دار نخواهد کرد، در واقع تکیه بر مطالب و منابع مستند تاریخی باعث مصون ماندن عزاداریها از تحریفات و بدعت های می شود. 4- اهمیت و آثار و فوائد عزاداری و زیارت امام حسین (ع) عزاداری بر امام حسین (ع) از اهمیت و جایگاه ویژه ای در مکتب اسلام برخوردار است، به ویژه فرمایشات گهربار پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت طاهرین ایشان و سیره معصومین (علیهم السلام) کاملاً گویای این اهمیت است، چرا که وقتی در روایت آمده است که اگر کسی بر امام حسین (ع) و مصائب او گریه کند یا دیگران را بگریاند و یا محزون شود بهشت بر او واجب می شود و روایات مختلف دیگر در این زمینه که حتی زیارت امام حسین (ع) را بالاتر از حج و عمره بیان می فرمایند، اهمیت این عزاداریها را دو چندان می کند، اما مهم توجه به فلسفه وجودی عزاداری است که مبادا تحریفات و بدعت ها در آن رسوخ پیدا نکند. البته با توجه به این که یکی از علل وجودی عزاداریها، زنده نگه داشتن این نهضت است، توجه به ماهیت نهضت و علت ماندگاری آن ضروری است و اگر ما بتوانیم نکات برجسته نهضت را به شکل پسندیده ای استخراج نموده و به دیگران تبیین کنیم، به یقین اهمیت و جایگاه نهضت حسینی (ع) بیش از پیش روشن می شود و در این صورت نقش عزاداری در بعدی فردی و اجتماعی بیشتر روشن می شود. از جمله آثار فردی عزاداری حضرت سیدالشهداء، ایجاد انگیزه در فرد برای شناخت بیشتر حضرت می باشد، اینکه علت ماندگاری و جاودانه شدن حضرت چیست؟ همین باعث می شود با سیره امام حسین (ع) بیشتر آشنا شود و بداند که در مکتب حسینی ذلت راه ندارد و هرگز حاضر نیستند به خاطر مقام و منصب و مال و منال دنیوی عزت خویش را زیر سوال ببرند و در این صورت بهتر می فهمد که «مرگ سرخ بهتر از زندگی ننگین است» یعنی چه؟ و هرگز حاضر نمی شود که عزت و کرامت انسانی خویش را پایمال کند و همیشه سعی بر این خواهد داشت که آزاد مرد باشد. از آثار اجتماعی عزاداری بر امام حسین (ع) احساس مسئولیت نسبت به جامعه و مشکلات و آفت های موجود در جامعه است، عزاداری صحیح باعث ایجاد عطش در عزاداران نسبت به آشنایی بیشتر با مکتب و مرام حسینی (ع) خواهد کرد و همین باعث می شود وقتی در فلسفه قیام ابا عبدا... الحسین (ع) این عبارت را می بیند که « من برای خوشگذارنی و عیاشی و فساد و ظلم قیام نکرده ام بلکه برای احیای دو فریضه دینی یعنی امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده ام» کاملاً روشن می شود که هدف امام حسین (ع) در بعد اجتماعی چیست؟ و حاضر است برای رفع دردها و امراض و مشکلات روحی و مفاسد اجتماعی، خود را قربانی کند تا جامعه در مسیر کمال و انسانیت قرار گیرد. در ارتقاء کیفیت عزاداری ها، البته باید به فلسفه وجود عزاداری توجه نمود که به طور کلی هدف از برگزاری این عزاداری ها چیست؟ و بر این اساس بایدها و نبایدها نیز مشخص می شود. به طور اجمال فلسفه وجودی عزاداریها، زنده نگه داشتن نهضت حسینی و آرمانهای نهضت است، بر این اساس بایدها در نهضت اهداف الهی و قرآنی خواهد بود که آقا امام حسین(ع) نیز در خطابه های خویش به مواردی از آنها اشاره فرموده اند که عبارتند از: 1- احیاء سیره و سنت پیامبر (ص) که در زمان معاویه و یزید روبه فراموشی سپرده شده بود و در دوره خلفای سه گانه به شکلی دیگر. 2- احیاء دو فریضه الهی یعنی امر به معروف و نهی از منکر. 3- احیاء ارزشهای دینی همچون نماز که در ظهر عاشورا نیز اقامه می شود. 4- پرهیز از ضد ارزشها چون اعمالی که در قرآن کریم از آنها نهی شده است مثل شرابخواری، رباخواری، حرام خواری و سایر کارهایی که جزء شئونات اسلامی محسوب نمی شود. 5- پرهیز از تعلقات دنیوی چون مال، مقام و منصب که انسانهای باسابقه ای را در جریان کربلا فریفت. 6- پرداختن به معنویات و ارتباط معنوی با معبود حقیقی همچنانکه امام حسین (ع) در شب عاشورا همراه یاران باوفایش انجام دادند. 7- .... . انحرافات و بدعتها به شیوه های مختلف و به اهداف گوناگون وارد مجالس عزاداری شده است که از جمله به موارد ذیل می توان اشاره نمود: 1- خوف و هراس معاندین اسلام از نهضت حسینی و برنامه ریزی های کارشناسی جهت براندازی یا تضعیف نهضت حسینی که در قالب تحریفات، انحرافات و بدعتها صورت می گیرد. 2- وجود عده از متولیان هیئات، مداحان و سخنرانان که آشنائی کامل با منابع غنی اسلامی ندارند و چون به سندیت مطالب توجه نداشته و ندارند باعث ورود مطالبی در عزاداری ها می شود که اساس و ریشه ندارد. 3- تکیه کردن به یک سری گفته های غیرمعتبر و عمل کردن بر اساس آنها که به مرور زمان شهرت پیدا می کند. 4- افراط و تفریط در بعضی از دوره های حکومتی چون حکومت صفوی که متاسفانه افراط و زیاده روی در بعضی از حوادث و وقایع تاریخی عاشورا صورت گرفته است که قبل از آن رخ نداده بود. 5- عمده نگرانی از نهضت حسینی از جانب صهیونیست هاست که بر این اساس دولتهای مطرح در جهان مثل آمریکا و سایر کشورهای آمریکائی و اروپائی را به واکنش وا می دارد که بودجه های کلانی را در این راستا هزینه نمایند که در این راستا می توان به اقدامات سیا در مبارزه با نهضت حسینی اشاره نمود. 6- تضعیف روحانیت که کارشناسان این نهضت می باشند، تا بتوانند توسط افراد ساده لوح خواسته های خود را در قالب تحریفات وارد عزاداری ها نمایند. در این رابطه «مایکل برانت» یکی از معاونان سابق می گوید: « ... پس از نظرسنجی ها و جمع آوری اطلاعات از سراسر جهان به اطلاعات مهمی دست یافتیم، متوجه شدیم که قدرت مذهبی شیعه در دست مراجع و روحانیت می باشد ... این تحقیقات ما را به این نتیجه رساند که به طور مستقیم نمی توان با مذهب شیعه رو در رو شد و امکان پیروزی بر آن بسیار سخت است و باید پشت پرده کار کنیم، ما به جای ضرب المثل انگلیسی «اختلاف بیانداز حکومت کن» از سیاست «اختلاف بیانداز نابود کن» استفاده کردیم و در همین راستا برنامه های گسترده ای را برای سیاستهای بلند مدت خود طرح کردیم، حمایت از افرادی که با مذهب شیعه اختلاف نظر دارند و ترویج کافر بودن شیعیان به گونه ای که در زمان مناسب علیه آنها توسط دیگر مذاهب اعلام جهاد شده است. همچنین باید تبلیغات گسترده ای را علیه مراجع و رهبران دینی شیعه صورت دهیم تا آنها مقبولیت خود را در میان مردم از دست بدهند». 7- استفاده از افراد سودجو و شهرت طلب «مایکل برانت» یکی از معاونین سابق سیا سازمان اطلاعاتی مرکزی آمریکا در این باره می گوید : یکی دیگر از مواردی که باید روی آن کار می کردیم موضوع فرهنگ عاشورا و شهادت طلبی بود که هر ساله شیعیان با برگزاری مراسمی این فرهنگ را زنده نگه می دارند. ما تصمیم گرفتیم با حمایتهای مالی از برخی سخنرانان، مداحان و برگزارکنندگان اصلی این گونه مراسم که افراد سودجو و شهرت طلب هستند عقاید و بنیانهای شیعه و فرهنگ شهادت طلبی را سست و متزلزل کنیم و مسائل انحرافی در آن به وجود آوریم یه طوری که شیعه یک گروه جاهل و خرافاتی در نظر آید. 8- تضعیف مرجعیت و ولایت و وارد کردن موارد خرافی با تضعیف کنار زدن مرجعیت . مایکل برانت در ادامه می گوید : در مراحل بعد باید مطالب فراوانی علیه مراجع شیعه جمع آوری شده و به وسیله مداحان ونویسندگان سودجو انتشار دهیم و تا سال 1389 مرجعیت را که در سد راه اصلی اهداف ما می باشند تضعیف کرده و آنان را به دست خود شیعیان و دیگر مذاهب اسلامی نابود کنیم و در نهایت تیر خلاص را بر این فرهنگ و مذهب بزنیم. (روزنامه جمهوری اسلامی ، 5/3/83) راههای مبارزه انحرافات و تحریفات در عزاداریها : 1. تکیه بر منابع مستند و تاریخی در بیان وقایع عاشورا. 2. استفاده از کارشناسان متخصص و توانمند در تحلیل وقایع عاشورا. 3. تقویت روحانیت به عنوان سنگربانان نهضت حسینی. 4. حمایت قاطع و تقویت جایگاه واقعی مرجعیت. 5. سازماندهی هیئات مذهبی. 6. آموزش تخصصی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ارائه آگاهی های لازم. 7. تبیین اهداف و نقشه های دشمنان اسلام به ویژه صهیونیست. 8. تنظیم مطالب مدون در رابطه با آسیب شناسی عزاداری ها و ارائه راهکارهای مناسب جهت مبارزه با آسیب ها و آفتها.
حجه الاسلام علی جدیدبناب(عضو هیئت علمی و مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان)
سخن گفتن درباره عاشق عارف وارسته ای چون مرحوم عابد تبریزی با وجود آن فضایل والائی که ایشان در خود جمع کرده بود، برای بنده حقیر امری بسیار صعب و دشوار است، اما بودن با استاد عابد در جلسات خاص و تداعی خصایص حمیده معنوی و روحانی در وجود شریف ایشان، این طلبه و خادم در عرصه فرهنگی را بر آن داشت که نکاتی را برای شیفتگان معرفت عرضه بدارم.از آنجائیکه مرحوم استاد عابد از همان دوران طفولیت در خانواده ای مذهبی و علاقمند به قرآن و عترت تربیت شده بود، همیشه در محضر قرآن و حافظ آیات قرآن بود، نه تنها حافظ بلکه عامل به آن نیز بود و همین باعث شده بود که اخلاق حمیده استاد با قرآن عجین شود و مزین به فضایل پسندیده قرآنی باشد. اللهم احشره مع القرآن.از خصایص ویژه استاد عابد، عاشق و شیفته اهلبیت علیهم السلام بودن او بود، در واقع ایشان به معنای واقعی توجه به توصیه پیامبر مکرم اسلام (ص) داشتند که دو امانت بزرگ الهی را در بین مسلمین به امانت گذاشته که اگر به آن دو متمسک شویم هرگز ضلالت و گمراهی نخواهیم داشت. استاد عابد به معنای واقعی، قرآن صامت را در کنار قرآن ناطق داشت و به این باور داشت که مفسر واقعی قرآن کریم، وجود نازنین چهارده معصوم علیهم السلام می باشند بنابراین عشق و معرفت ویژه ای به پیامبر مکرم اسلام (ص) و اهل بیت طاهرینش (علیهم السلام) داشت، چنانچه استاد در مقدمه کتاب « مهر در شفق» خطاب به مولایمان بقیه الله الاعظم ( عج) چنین می نویسد:« یادتان گواه است که از دوران طفولیت که به همراه پدر راهی مجلس عزاداری بودم چه اشتیاقی به شنیدن بزرگواریهای شما و شجاعت و ایثارتان داشتم و چه اشکهائی از استماع مصائب شما از دیده جاری می ساختم. سالها گذشت و من در مکتب پدر درسهایی به اندازه توان و استعداد از ولای شما یاد گرفتم و به ذخایر فطری خود افزودم آری ذخایر فطری، زیرا افتخارم این است که با ولای شما از مادر متولد شده ام و در دامن او که سرتا پایش ولایت شما بود پرورش یافته ام ، پدر که خدایش بیامرزد و خود از خادمین و مادحین شما بود راه دشوار سرودن و گفتن را به من یاد داد و انگیزه شکوفائی طبع من شد. استاد عابد در اشعار نغز، دلنشین و عارفانه اش ضمن نشان دادن اوج معرفت، ولایت و محبتش نسبت به عترت علیهم السلام و وجود مقدس پیامبر اکرم (ص)، کاملاً این مسئله را به اثبات می رساند که هر مصرع و بیتی را که می سراید ضمن رعایت فنون لطیف ادبی کاملاً به متقن بودن مطالب توجه داشته و در حفظ شأن و جایگاه با عظمت و کرامت اهلبیت علیهم السلام توجه ویژه ای داشت چنانچه در فرازی از مقدمه کتاب « مهر در شفق» چنین آورده است: «و( پدرم) به من یاد داد که از بعد حماسی واقعه عاشورا بگویم و مصائب را در لفافه هنر شعر بیان کنم و توصیه کرد که مبادا سخنی به نام شعر بگوئی که با عظمت شخصیت مولایمان منافات داشته باشد او از ذلت هزاران فرسنگ به دور است و مبادا تو سخنی بگویی که از آن بوی ذلت استشمام شود نعوذ بالله مبادا شعری بسرائی که با مقام معنوی حضرات معصومین (علیهم السلام) مباینت داشته باشد زیرا آن بزرگواران تمام مصائب را به جان پذیرفته اند که تن به ذلت ندهند و من نصایح پدر را آویزه گوش جان کردم وبه خیال خود کوشیده ام گفته های او را جامه عمل بپوشانم»آنچه که در قلم و بیان شیوا و رسای استاد عابد آمده و نیز آنچه در عمل و کردارش مشهود بود گویای این نکته بود که استاد در حد بسیار بالایی نسبت به حضرات معصومین علیهم السلام معرفت داشت و همین باعث شده بود که استاد شیفته آنان شود و این شیفتگی در آثارش کاملاً ظهور و بروز دارد چنانچه در نعت حضرت رسول اکرم (ص) آورده است: ای حریم مدفنت دارالامان مؤمنین بارگاهت کعبه آمال ارباب الیقینگرد افشان رواقت جنبش بال ملک آستان روب جلالت شهپر روح الامینره زکویت هر سحر که می کند باد جنان کز غبارش توتیا ساید به چشم حورعینتا شود از چشم فیضت نصیبش جرعه ای چرخ دارد در کف از خورشید، زرین ساتکیندر جمال آسمانی نور حق داری عیان نی عجب گرسایه از ذاتت نیفتد بر زمینای مفاد اسم اعظم رمز نامی نامیت هست صد ملک سلیمانی ترا نقش نگیننیست روز و شب، ضیاء وضوء، بل با صد نیاز مهر و مه سایند با ذلت به درگاهت جبیننقش توقیع جلالت ذات بی چون ترا در ازل زد خامه حق رحمه للعالمینشد ز زنگارستم آئینه دل تیره گون ای تو دست داد حق دستی برآر از آستینخشکسال عدل و انصاف است ای ابرکرم وقت آن باشد که ریزد بارش ماء معینای همای معدلت بگشای بال رحمتی از همه عالم بساط کینه توزی بازچینجوششی ای بحر احسان و کرامت تا مرا همچو « عابد» پر شود دامن زدرهای ثمینمرحوم عابد به دلیل معرفت عمیق و ژرفی که نسبت به مولا امیرالمؤمنین علی (ع) داشتند، شناخت وجود نازنین پیامبر اکرم (ص) را بدون معرفت به مولا علی (ع) ناقص دانسته و ابراز می دارند:هر که پیغمبر شناسد بی تو، فکرش قاصر استزانکه هرگز سایه از مهر فلک نبود جدادر صراط مستقیم حق به ارشاد خردبا نبی تنها توطی راه کردی پا به پاای علی ای مظهر اوصاف حی لم یزلای وجودت ناخدای کشتی دین خدایکی از ویژگیهای خاص اشعار مراثی و مدایح مرحوم استاد عابد در شأن حضرات معصومین (ع) این است که بنابه توصیه حضرات معصومین (ع) به شیوه دقیق و لطیفی منتهی به مصائب کربلا می کند و به نوعی دلها را روانه کربلا می کند، چنانچه در فرازی درباره مولاعلی (ع) سروده و می گوید: ای که سیراب است گیتی از زلال فضل توقلب ما خون کرد یاد تشنگان کربلاتاب بی تابی شد از این قصه خاطر گدازصبر بی صبری شد از این ماجرای جان گزاعقل را باور نمی آید که فرزند رسولپیش دریا تشنه لب کشتند قوم اشقیاامعان نظر در اشعار استاد عابد، عنان سخن و اختیار را از خواننده می گیرد و غرق در کلام نظم وزین، متقن و مستند و در عین حال بسیار شیرین و دلنشین وی می شود و هر یکی از دیگری زیباتر و دلرباتر است و انسان را به وادی عشق و عرفان رهنمون می کند که در وصف ناید، چنانچه در وصف عصاره هستی، میوه دل پیامبر (ص)، حضرت زهرای مرضیه ( سلام الله علیها) آورده است:بتول آن بضعه احمد (ص) به عصمت آیت سرمدنشان رحمت ایزد چراغ بزم عرفانیبه انعامش جهان مرهون به اکرامش همه مدیونز اوج رتبتش مفتون نفوس عالی و دانیحریمش مهد علم دین سرایش مکتب تمکینکنیزان را کند تلقین بیانش حکم یزدانیکسی کاو را شده همدم به صدق عزم و مستحکمشده مشهور در عالم به علم و فضل انسانیکنیزش فضه را بنگر چنان والا چنان برترکه می ریزد زلب گوهر به آئین سخندانیشنیدی آن حقیقت کاو سخن گفتن چو از هر سونبودی گفتگوی اوبه جز آیات قرآنیشب است و در دل صحرا چو گوید مقصد آن والازسبحان الّذی أسری نماید قصد پنهانی مرحوم استاد عابد در ضمن اظهار اوج معرفت و شیفتگی خویش به حضرات معصومین علیهم السلام، در بیان فلسفه نهضت عاشورا و اشعار حماسی و شجاعت های شهدای کربلا و نشان دادن ایثار، فداکاری، غیرت، حمیت، وفاداری و دینداری یاران ابا عبدالله الحسین «علیه السلام » بسیار زیبا، دلنشین و همراه با مدارک معتبر و مستند به نظم کشیده است که می توان گفت در عصر خود بی نظیر و یا کم نظیر است، به طوری که در این رابطه آورده است:دوران هجر طی شد و وقت لقا رسید تا کاروان عشق به دشت بلا رسیدبشکفت غنچه های گلستان عشق و شور تا در چمن برید نسیم صبا رسیدتبخاله زد ز آتش خجلت لب فرات کان آبروی کوثر و آب بقا رسیدشد سرمه سای دیده مه خاک نینوا تا بر رخش قدوم شد کربلا رسیدبالید طف به خویش که از عین پای شاه قدرش به عرش از شرف و اعتلا رسید از خصیصه های بارز و مثال زدنی اشعار، مدایح و مراثی مرحوم استاد عابد در عین شیوایی و لطافت، مستند بودن آنهاست، به یقین می توان ادعا نمود که هر بیت و مصرع از مدایح و مراثی استاد مستند به مدرک و سند معتبر تاریخی است و تمامی ادبیات با فکر، اندیشه و تأمل ژرف و عمیق عجین گشته است و بدین جهت توجه اهل معرفت را به خود جلب نموده است.استاد عابد شاعر شیفته مستند سرایی است که در تبیین اوج عزت، کرامت و بزرگواری اهلبیت «علیهم السلام»، دقت و توجه ویژه ای داشته است و هرگز به خود اجازه نداده است که جهت جلب توجه عموم مردم دست به کاری بزند که احساس ذلت و خواری از آن به انسان دست دهد و این ویژگی در مدایح و مراثی استاد عابد کاملاً محسوس و ملموس است و به آنها ارزش و اعتبار ویژه ای بخشیده است.در این راستا اهل دقت و نظر در ادبیات شعر عاشورا اظهار نظر کرده اند و مطالب بسیار زیبا و فنی ارائه نموده اند که در این اثر نفیس که برادر ارجمندم پژوهشگر و شاعر اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام، جناب آقای داداش زاده متلخص به « فانی» جمع آوری نموده و تألیف نموده اند، آمده است و به یقین برای علاقمندان به عرصه ادبیات شعر عاشورائی و حضرات معصومین «علیهم السلام» قابل استفاده و ارزشمند خواهد بود چرا که استاد عابد نیز خود را شیفته معصومین «علیهم السلام» می داند و اگر در دلهای شیفتگان حسین علیه السلام، جای گرفته است به یمن معرفتی است که نسبت به آنان پیدا کرده است.در پایان برخود وظیفه می دانم که از زحمات خالصانه برادر عزیزم جناب آقای فانی تقدیر و تشکر نموده و از خداوند اجر اخروی در پیشگاه حضرات معصومین (ع) برای ایشان و تمامی عزیزانی که در این مسیر متحمل زحماتی شده اند، مسئلت نمایم و برای روح تمامی شعرای اهلبیت «علیهم السلام» به ویژه مرحوم استاد عابد علو رحمت و مغفرت و درجات عالیه را درخواست نمایم.